FORMACIÓ

Escola EFA Quintanes

L’escola EFA Quintanes és un centre educatiu privat i concertat pel Departament d’Ensenyament de la Generalitat de Catalunya. Mitjançant els seus ensenyaments i programes de formació, vol contribuir a la promoció professional, cultural i social del medi rural i, en especial, del sector agrícola, ramader, jardiner, forestal, paisatgístic i de gestió del medi natural.

Imparteix cicles formatius de formació professional tant de Grau Mitjà com de Superior, així com cursos no reglats de formació per a antics alumnes i professionals del sector.

Des dels seus inicis, Quintanes, va ser Obra Social de Caixa Manlleu, propietària de la finca, a partir de l’any 2010 s’incorpora a l’Obra Social d’Unnim. El 2013 Unnim queda absorbit per BBVA i l’Obra Social passa a la Fundació Antiga Caixa Manlleu.
La finca de Quintanes es troba a les Masies de Voltregà (Osona) i té una superfície de 280 hectàrees amb camps, boscos i prats. L’edifici central és una casa pairal del segle XVIII, envoltada per un entorn natural privilegiat. Disposa de pavellons amb aules, laboratoris i tallers, també hi ha una residència per estudiants, servei de menjador amb cuina pròpia, un gran espai enjardinat, instal·lacions esportives, piscina i zones d’esbarjo.

Fundació Mil·lenari

La Fundació Mil·lenari que pertany a la Fundació Antiga Caixa Manlleu, és una entitat sense ànim de lucre dedicada a la formació i promoció de les persones amb la finalitat de contribuir al desenvolupament econòmic, social i cultural del territori.

Les seves línies d’actuació són, per una banda la formació (per a empreses i entitats, d’oferta pròpia, subvencionada per a treballadors en situació d’atur i treballadors en actiu, centre de formació d’adults, Universitat Oberta de Catalunya…), per una altra banda els serveis a empreses i institucions (convenis de col·laboració, lloguer d’espais, bonificació de formació…) i finalment altres activitats educatives, socials i culturals com són conferències, exposicions, teatre en anglès, …

quintanesGuia pedagògica

Aprendre amb valors és un canal de comunicació i de relació amb les escoles de Catalunya i els nens que participen de les activitats que es proposen.

El seu objectiu és fomentar la cultura, l’art i l’educació en els valors a través de molt diferents tallers i accions diverses adreçades als infants i joves. També amb visites al patrimoni cultural i activitats sobre el medi ambient en entorns naturals.

A cada activitat de la guia hi ha referenciat el lloc on es fa, el nivell educatiu a què s’adreça i el seu àmbit temàtic. Les escoles poden trobar tota la informació per inscriure-s’hi.

La Fundació Antigues Caixes Catalanes, nascuda per continuar la tasca de les obres socials de les caixes a tot Catalunya, la Fundació Antiga Caixa Manlleu, la Fundació Antiga Caixa Sabadell 1859 i la Fundació Antiga Caixa Terrassa, en col·laboració amb BBVA CX, impulsen aquests programes educatius que complementen la formació que els joves reben als centres docents.

La Fundació Antiga Caixa Manlleu, hi participa a través de tallers que ofereix l’escola Quintanes

centre_equestreEl Centre Eqüestre CEQUIN

El Centre Eqüestre CEQUIN està situat al nord de la comarca d’Osona, concretament a la finca de Quintanes. Els serveis del centre s’estenen des de pupil·latges i maneig dels cavalls, acollida de poltres joves, cavalls d’esport amb alguna lesió i l’estança de cavalls en edat avançada. A més, ofereix activitats d’àmbit social com les que formen part de l’Equinoteràpia: l’equitació terapèutica i l’equinoteràpia social.