DPagès, 1r PREMI EMPRENEDORIA RURAL QUINTANES/CASA TARRADELLAS/BBVA/FUNDACIÓ CAIXA MANLLEU 2023

Foto de família amb els guanyadors i promotors del Premi Emprenedoria Rural 2023

Vic, 19 d’octubre de 2023

L’empresa DPagès, ubicada a Solsona (Solsonès), és la guanyadora del 1r Premi Emprenedoria Rural Quintanes/Casa Tarradellas/BBVA/Fundació Caixa Manlleu 2023, dotat amb 15.000 euros. DPagès és una empresa creada per dos enginyers agrònoms amb la finalitat de produir carn de porc ecològic d’una forma alternativa, amb una mirada més sostenible i més social. Allunyada de la producció convencional, es dedica a la cria de porcs a la granja de cicle tancat, l’elaboració de la carn a l’obrador i la comercialització directe. Totes les fases de l’empresa estan certificades pel Consell Català de la Producció Ecològica (CCPAE).

A més, per primera vegada, en el marc d’aquesta 4a edició, s’han lliurat tres accèssits de 2.000 euros cadascun segons criteris de sostenibilitat, impacte social i empresa jove.

L’accèssit vinculat a la sostenibilitat ha estat per a l’explotació Les Gambires de Torelló (Osona). Des de fa tres anys, aquesta explotació està transitant cap a un model sostenible. L’explotació està transitant cap a l’agricultura regenerativa, a partir d’un ramat de 60 vaques i mitjançant el pasturatge rotacional de Voisson. Les Gambires és exemple de transformació d’una explotació cap a un model regeneratiu.

L’accèssit d’impacte social ha estat per a l’empresa d’inserció Sambucus de Manlleu (Osona). Aquesta empresa que desenvolupa la seva activitat en dos grans àmbits, la restauració i l’agricultura, va néixer l’any 2011 amb l’objectiu de crear “espais” de millora professional per a persones en exclusió o en risc d’exclusió social.

Finalment, l’accèssit empresa jove ha estat per a Llivins, el celler vitícola situat a Llívia està basat en el conreu, l’elaboració i l’embotellat de vins. És una iniciativa pionera a La Cerdanya que té  l’objectiu de promoure el sector primari amb valor afegit. La primera anyada comercial data del 2017 i des d’aleshores ha sortit al mercat amb quatre vins.