EL ManlleuActua ES CONSOLIDA COM A CITA IMPRESCINDIBLE DEL TEATRE JOVE A CATALUNYA

Manlleu, 30 de maig de 2023.

El dissabte 27 de maig, la Mostra d’escoles de teatre de Catalunya ha aplegat 80 joves de Girona, Piera, Sant Boi de Llobregat i Manlleu per compartir els temes d’actualitat que els preocupen, a través del teatre i la música.
L’activitat ha començat a les 9.00 h amb una benvinguda a l’Espai Rusiñol, on els i les intèrprets han pogut participar en un Taller de Màscara impartit per Pere Ferran i Meritxell Morera. Un cop finalitzat el taller, s’han traslladat al Teatre Municipal per gaudir el primer espectacle del dia: Arma de construcció massiva, creació col·lectiva amb la qual el Teatre Centre de Manlleu ha reflexionat sobre l’educació, les expectatives dels adults envers els adolescents i els propis desitjos.
Un any més, l’Espai Puget ha acollit els i les joves participants al ManlleuActua per al dinar comunitari de la mostra. I a les 16.00 h s’han reprès les actuacions al Teatre Municipal amb el Centre d’Arts Escèniques del Galliner. L’escola de Girona ha hagut de canviar l’obra prevista i ha sorprès el públic amb Pedra, Paper, pistola: un projecte del Galliner i d’Omnium Cultural del Gironès, basat en testimonis reals, sobre la terrible realitat dels nens soldats.
La jornada ha continuat amb la presentació d’un clàssic del teatre grec: Antígona, de Sòfocles, a les 17.30h, en l’original versió dels alumnes de l’Escola de Teatre de Piera, que han volgut dur el debat feminista a escena. I ha finalitzat amb la música i cançons del vibrant espectacle Hamlet a Broadway, de l’escola Hamlet de Sant Boi de Llobregat, que ha participat a la mostra per primera vegada.
A les pauses entre espectacles, els joves voluntaris del ManlleuActua, que col·laboren en l’organització i la comunicació, han acompanyat les escoles visitants a conèixer el municipi. Durant tot el dia, corrues de joves han passejat pels carrers de Manlleu, principalment per la Plaça Major i el Passeig del Ter.
El ‘ManlleuActua. Mostra d’escoles de teatre de Catalunya’ ha estat organitzat per la Fundació Antiga Caixa Manlleu, amb el suport de l’Ajuntament de Manlleu i el Teatre Centre.