LA 4a EDICIÓ D’OSONA DEBATS TRACTARÀ SOBRE LA LITERATURA

La Jornada Osona: la literatura analitzarà des d’una mirada retrospectiva el present i plantejarà quines són les línies del futur en relació a la literatura osonenca

Divendres que ve dia 24 de novembre d’11 a 14 h i de 16 a 20.30 h a l’Auditori de la Fundació Antiga Caixa Manlleu, tindrà lloc la jornada Osona Debats que enguany porta per títol Osona: la literatura.

Impulsada des de la Fundació Antiga Caixa Manlleu i organitzada juntament amb l’Ateneu de Vic, la jornada vol ser un punt i seguit d’anàlisi i debat però també de propostes de cara al futur per orientar accions i polítiques que puguin aportar millores al conjunt de la ciutadania osonenca.

Segons el coordinador de la jornada,  Pep Paré, “Osona ha estat sempre un territori amb una copiosa, diversa i excel·lent producció literària. A partir de la poesia, de la narrativa i del teatre, la comarca ofereix una visió particular del món, amb una llengua singular i una proposta creativa pròpia en el mapa general de les lletres catalanes? Quin és el pes de la tradició i quina la incidència de les tendències literàries actuals?” Totes aquestes i altres preguntes es debatran i analitzaran a la jornada.

Osona: la literatura tindrà dues parts: el matí està previst  un acte commemorant el 40 aniversari de la revista Reduccions amb Francesc Codina, actual director de la revista i amb les intervencions de dos dels seus antics directors: Ricard Torrents i Jordi Sarrate. Núria Armengol, escriptora i bibliotecària, tractarà en la seva xerrada de les revistes literàries de Vic des dels anys 50 i conduirà al públic a una petita exposició que estarà instal·lada a la Sala d’art de l’auditori per aquesta ocasió. A la tarda se succeiran les presentacions de Carme Rubio, crítica literària i Pol Serrabassa, professor. Després tindrà lloc una taula de debats amb Jesús Aumatell, artesà de llibres; Carles Dachs, poeta; Jordi Puntí, escriptor; David Plana, dramaturg i guionista. Per cloure l’acte es farà un espectacle poètic-musical amb la participació de Xevi Pujol, Carles Dachs, Maria Isern, Núria Armengol i Adrià Plana.

Osona: la literatura compta, per aquesta edició, amb la col·laboració del Consell Comarcal d’Osona i de la revista Reduccions.